zondag 27 december 2020

Zeep is aangenaam.

Een nieuw stuk zeep brengt mij nog altijd een gevoel van luxe. De geur bij het openen, de weelde van een cadeaudoos met favoriete zeep, heerlijk!

 

Echte zeep wordt op een ambachtelijke wijze gemaakt.Tegenwoordig is het vaak een synthetische samenstelling. Het loont om de bestanddelen op de verpakking te lezen. Je kunt allergisch reageren op het gebruik van zeep. Naast de verfrissende zeep, heb je ook antibacteriële zeep.

 

Er zijn ook leuke zeepjes in allerlei vormen en kleuren, gastenzeepjes. Die liggen bij mij op het wastafeltje in “Het kleinste kamertje”.

Vaak maak ik kleine cadeautjes waar ik gastenzeepjes in verwerk. Ook een heerlijk geurend stuk zeep met een leuk stukje papier en mooie versiering erop kan een leuk cadeautje worden.

 

Naast de blokken zeep is er ook nog vloeibare zeep, vaak wordt deze gebruikt voor de handen, zoals in de keuken.













Zeep, ik vind het een heerlijk product!

 


39 opmerkingen:

  1. Zeep geeft mij ook een echt luxe gevoel maar ik gebruik het weinig omdat mijn huid een ramp is .Wel heb ik een paar stukken van mijn favoriete geuren zoals Chanel en Guerlain maar ik gebruik het weinig .In de badkamer staat een grote pot met Maja zeepjes die ik kocht voor in de linnenkast maar de geur is bijna verdwenen helaas .Geniet maar van je zeepjes
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elisabeth.

      Ik gebruik ook wel doucheschuim, ook een soort zeep...

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Ja ook ik gebruik douche schuim maar zeep geeft mij eigenlijk toch een veel fijner gevoel als ik het gebruik .Misschien vreemd mijn idee maar zo voelt het gewoon

      Verwijderen
  2. Vergeet ik nog te zeggen ,wat prachtig die mooie rode doos !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gevoel van luxe, Hilly, dat ik herken. Je kan me daar ook mee blij maken! Als 't dan nog Yardley of Bronnley is..
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yardley ken ik ook Lies, heerlijk.

      Dankjewel.

      lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Liebe Hilly,
    ein goßes Sortiment an Seifen hast du vorgestellt und auch
    ich liebe diese kleinen gut duftenden Seifenstückchen. Genieße
    die Vielfalt und wenn sie dann auch noch so schön verpackt ist,
    ist sie etwas Besonderes.
    Liebe Grüße noch in das alte Jahr, hab einen guten Einstieg
    in das Neue und bleibe stark und gesund...Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Vielen Dank für die nette Antwort.
      Seife ist köstlich.

      Ich wünsche Ihnen ein wunderschönes neues Jahr!
      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Ik kijk met nieuwe ogen naar zeep nu! Wat leuk eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij ben je heel zuinig op die rode doos. Een echte originele!
    Ik maakte jarenlang kransen met bosjes lavendel, badstoffen "kussentjes" en blokken karnemelkzeep. Tot die laatste niet meer verkrijgbaar waren.
    Vond het echt jammer. Ik was me dagelijks met Dove zeep. Bevalt me prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is heerlijke zeep uit die rode doos.
      Karnemelkzeep ken ik ook wel, het melkmeisje.

      Leuk lijken me die kransen die je maakte.

      Dovezeep is ook goede zeep, romig.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Leuk!!!

    Ik houd vooral van wat vettige zeep.
    Ik heb zo'n droge huid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan is het even zoeken welke het beste voor je is.

      Groetjes, en dankjewel.

      Verwijderen
  8. Happy always and merry everything!!!! Happy happy happy New year!!!!
    All my best
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles Gute in meinem Wunsch:
      Glückliches und gesundes 2021!

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Zeep ziet prachtig uit. Wij hebben zeep pompje. Erg mooi om te zien. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve mensen,

      Een mooi en gezond 2021.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  10. I used to use soap bars, but now it is the hand pump type.
    Happy New Year Wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. I use them both.
      As long as it smells good.

      Have a beautiful and healthy New Year.

      Greetings.

      Verwijderen
  11. Zeep is ook een heerlijk product vloeibare zeep ook!


    liefs,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Elise, vloeibare zeep is wat makkelijker in de keuken.

      Dankjewel en lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  12. ohhhhh heerlijk zo'n lekker zeepje, ja hoor,
    ik hou erg van de geurtjes van rituals,
    en vroeger was er een zeepje... french fern.. dát was ook zó lekker
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeepje van vroeger ken ik niet.
      Rituals wel, daar heb ik doucheschuim van:)

      Ik houd ook van parfum! En van mooie parfumflesjes:)

      xxx Hilly

      Verwijderen
  13. thank goodness for soap ;-)
    There are a lot of soap makers in my area. It is nice to support them.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, I agree.
      Great that soap makers live in your area.

      Greetings for you from the Netherlands.

      Verwijderen
  14. Veel zeepjes vroeger gespaard en af en toe lig ik wat tussen linnengoed. Ik gebruik zeepvrije producten daar mijn huid hier beter tegen kan en het meeste is Sebamed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leg ook af en toe wat stukjes zeep in de kast voor een herlijke geur.
      Sebamed ken ik wel, maar ik heb het zelf nooit gebruikt.

      Dankjewel Tine.

      Verwijderen
  15. oooh mooi zo'n zeepjes, schattig en ze ruiken zo lekker
    hygiënischer is een pompje natuurlijk, maar minder schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik houd van de geurtjes.
      Een pompje is inderdaad funcitoneel, maar niet zo mooi.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  16. Ha Hilly,

    wat leuk, dat jij ook wat met zeep hebt.
    Ik heb dat dus ook.
    Meestal kijk ik alleen naar de verpakking...
    Maar het moet natuurlijk wel fris ruiken...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marlou,

    Ja leuk marlou.

    Het oog en de neus zijn belangrijk bij zeep:)

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeep doet mij denken aan mijn oma en dan alleen Vinolia zeep Tres Chique. Als kind vond ik dat altijd zo heerlijk ruiken, ze bewaarde de voorraad zeep in een la met zakdoekjes. Ik moest altijd even snuiven als ik er was[ ik ben nu 60]Ik heb nog steeds deze stukken zeep in mijn linnenkast en die geur doet mij denken aan mijn oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Margriet,

      leuk te lezen dat jij ook stukken zeep in de linnenkast hebt.
      Vinolia zeep is nog altijd te koop, net als Maya.
      Heerlijke geuren.

      Verwijderen
  19. mooi, onderwerp voor een dicht. zeep is id. 2 keer plezier: eraan ruiken, het gebruiken. mooi nostalgisch verhaal, waarvoor dank. Belgische groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen