donderdag 26 november 2020

VERLICHTING

 Al zo lang ik me kan herinneren zoek ik naar lichtpuntjes.

En ik vind ze vaak.

Midden in de nacht staar ik bijvoorbeeld naar de maan.

Foto: H Tolboom









En soms ook naar het lichtpuntje van het nachtlampje:)

 

Af en toe maak ik een lange reis voor het licht aan de horizon,

de oranje gele bol in zee.

Foto: H tolboom























Zomaar straalt er licht vanuit de brievenbus.

De gedachte aan tovert een glimlach.

 

Het licht van het kersthuisje maakt me ’s avonds blij.

Ook de kaarsjes op de tafel.


De woorden in een mooi gedicht van een dichter,

maken een licht in me wakker.

 

Een groot lichtpunt van blijdschap, toch weer gezond mogen worden!!


Foto: Jan Nicolay









Altijd blijf ik zoeken naar lichtpuntjes, hier en daar…

En ik vind ze vaak.

  

Wat is voor jou een lichtpuntje?


49 opmerkingen:

  1. lieve hilly,
    lichtpuntjes..... ik denk dat elk mens ze nodig heeft om steeds weer door te gaan, ook in moeilijke tijden, een vriendelijk onverwacht woord,
    ene lieve kaart in de bus,
    een complimentje, een uitnodiging.. een leuke ontmoeting... er zijn er zóveel, ik hoop dat jij altijd ergens een lichtpuntje vinden mag,
    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Dien,

      Dankjewel voor de lieve reactie.

      Ik hoop dat jij de lichtpuntjes ook veel en vaak mag zien!

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. wat een prachtige ondergrond heb ej Hilly aai love it

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter! Dat ik weer kan fietsen, lieve reacties en post van Bloggers, kaarten van Postcrossing, muziek, een goed boek, de volle maan,
    bloemen...en vast nog heel veel meer.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk blog Hilly.Lichtpuntjes lijken soms even verdwenen maar altijd zijn ze toch weer te vinden .Mijn lichtpuntjes zijn natuurlijk mijn lieve man en onze poes Mikki .Maar er is veel meer ,het kunnen overwinnen en weer genieten van zoveel dingen .De ''echte'' vele lichtjespuntjes die ik nu al in huis heb ,mijn mooie kleine boompje wat al vroeg staat dit jaar .Overal in de huiskamer lichtjes en kaarsen ,het geeft me rust vooral het zachte kaarslicht met de soms zachtjes flakkerende vlammetjes .Zoveel lichtpuntjes zijn er in elke vorm .En wat een mooie foto's weer
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn Elisbeth, die lichtpuntjes vinden.

      Lijt me heel gezellig bij jouw thuis met al die lichtjes!

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  5. 'k Stuur jou alvast een virtueel vredig kerstlichtje, Hilly.
    Mijn lichtpuntje..., een mooie foto voor op de blog...?
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies,

      Alle lichtpuntjes zijn welkom.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  6. heel mooi
    blij dat je lichtpuntjes kan vinden
    ieder mens heeft dat nodig om door te zetten wanneer het moeilijk gaat of het gemis aan dierbaren te groot wordt
    mijn lichtpuntjes, iets die beetje moeilijk is nu, afspreken met een vriendin
    en anders in het park leuke beestjes zien en vooral er dan ook een mooie foto kunnen van nemen, dat stemt mijn hartje dan ook weer vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De man zie ik ook als deze op een bepaalde stand in de cyclus is. In de winter slaap ik altijd met het veluxrolgorijn open.
    Lichtpuntjes zijn mijn kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zijn veel mooie lichtpuntjes en jij liet er al vele zien. En mijn lichtpuntjes zijn er teveel om neer te schrijven.
    Stuur je mijn groetjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tine, ja er zijn veel lichtpuntjes, gelukkig.

      Jouw groetjes zijn ook lichtpuntjes, die stuur ik ook naar jou.

      Verwijderen
  9. Alles waar een mens dankbaar voor kan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely observations. I love the light it makes me happy.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Este post es un punto brillante, me ha gustado mucho. Saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Me alegro de que hayas visto un punto brillante en él.

      Un saludo y gracias desde Holanda.

      Verwijderen
  12. De verbondenheid en verwevenheid met onze omliggende natuur want zonder haar is er geen bestaan voor een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liebe Hilly,
    schön hast du deine "Lichtmomente" dargestellt, eines
    meiner ist ein Spaziergang mit Ella (zweimal die Woche)
    im Wald, die Sterne am Abend im Himmel und so vieles mehr.
    So lange man sie sucht und findet "die hellen Flecken"
    lebt man in Zufriedenheit...
    Liebe Grüße in die weihnachtliche Zeit, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Wie schön die Spaziergänge mit Ella.
      Schön, diese hellen Flecken am Himmel zu sehen.

      Viele Lichtblicke für Sie,
      Hilly

      Verwijderen
  14. Veel mooie lichtpuntjes. Prachtig om te zien je foto's. Huisje met lichtjes daar hou ik zo van. Prachtig!Gelukkig blijft altijd naar lichtpuntjes te vinden. Mooie poes. Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jacqueline & Ferry,

      ik hoop dat jullie ook veel lichtpuntjes mogen vinden.

      Dankjewel voor de fijne reactie.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Ha Hilly,

    at een fijne lichtpuntjes!
    Zo zie je maar weer: wie het kleine niet eert...

    Ik ga meteen een kaarsje aansteken.
    Heb ook behoefte aan en lichtpuntje!

    groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kaarsjes aan altijd heel gezellig en punjes van licht.

      Dag Marlou, groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Dag Hilly! Ik heb gisteren een mooie slinger met lichtjes opgehangen. Ben er zo blij mee! 💚

      Groetjes!

      Verwijderen
    3. Dag marlou,

      Wat fijn te lezen.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  16. mijn lichtpuntje was gisteravond toen ik de volle maan zag met
    een regenboog erom heen zo mooi!

    liefs,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een belangrijk lichtpuntje is voor mij 's ochtends mediteren. Ik vind die van jou erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicole.

      Ook mediteren kan een lichtpuntje zijn, fijn.

      Verwijderen
  18. Goedemorgen Hilly,

    weer een fijn lichtpuntje voor jou *...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een lichtpuntje is zeker belangrijk in het donker.
    Beurt je op en geeft je steun.
    Heb er de afgelopen tijd veel mogen ontvangen.
    Voor jou ook een licht puntje van mij. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.

      Lichtpuntjes zijn belangrijk in het leven, het maakt het minder donker.
      Fijn dat jij ze mocht ontvangen.

      Verwijderen
  20. Wat een mooie post over lichtpuntjes. Mijn grootste lichtpuntje deze week was het oppassen op onze kleindochter bij ons thuis. Ze woont niet in de buurt en vanwege corona zien we haar niet zo vaak.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willy,

      Wat fijn dat je op kon passen.
      Ik kan me voorstellen dat het een lichtpuntje is.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  21. Lovely thoughts on light and images too.
    I love with the light from someone's heart shines through their eyes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. What a nice response Tammie, thank you.

      I wish you a lot of light.

      Hilly

      Verwijderen
    2. Thank you. I wish you a lot of light too ~

      Verwijderen
  22. The moon light is awesome, love them Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een poes is voor mij een lichtpuntje ik voel geluk als ik de buurkat soms zie

    warme groet.
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een poes is inderdaad een lichtpuntje voor ons Elise.
      Prachtig dat de buurkat zich sosms laat zien.

      Kerstgroet,
      Hilly

      Verwijderen