woensdag 4 november 2020

Hai Pippi Langkous

Wie kent haar niet mijn jeugdheldin Pippi Langkous?

Eigenlijk heet ze: Pippilotta Victualia Rolgordijna Kruizemunta Efraïmsdochter Langkous.

 Het is een meisje met grappige rode vlechten.

Ze heeft eigenaardige jurken en veel te grote schoenen.

 

Pippi woont in haar eentje in Villa kakelbont, maar niet echt alleen.

Ze woont er samen met een aapje en een paard.

 

Ze heeft een koffer vol met geld die ze van haar vader heeft gekregen.

Met de buurkinderen Tommy en Annika beleeft ze doldwaze avonturen.







 



Ze is het sterkste meisje van de wereld.

Pippi Langkous is geschreven door de Zweedse schrijfster Astrid Lindgren.

In 1996 is er een televisieserie van Pippi Langkous gemaakt.

 












Pippi heeft haar eigen leefregels. Wat we van haar kunnen leren is:

Geef nooit op!

Durf keuzes te maken!


Pippi’s bekendste quote:

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan”


Ook is er een liedje, hier de eerste twee coupletten:

Twee maal drie is vier
Wiede wiede wie en twee is negen
Richt de wereld in wiede wiede naar mijn eigen zin

Hai Pipi Langkous
Chalahee chalahee chala hopsasa
Hai Pipi Langkous die doet haar eigen zin!!








Pippi maakt van het leven een feestje.

(De foto’s komen van internet)


42 opmerkingen:

  1. Whaaaa. mooi dapper ding die pipi, die durfde alles, als kind was ik al gek op haar streken:-) geweldig, nu hebben we onze eigen pipi min weblogland hé :-)

    leuk blog hilly
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Pippi, zo leuk. Sterk en nergens bang van, wie wil dat niet:)

      Dankjewel Dien.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  2. This is lovely and uplifting thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pippi, wie kent haar niet? Haar avonturen spreken volwassenen en kinderen aan. Iedereen hoopt dat er een vleugje Pippi in hem/haar zit.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.”
    Die quote is helaas niet van Pippi, want Astrid Lindgren heeft 'm nooit geschreven en staat in geen enkel Pippi-boek. Het is wel een spreuk die Pippi op het lijf zou zijn geschreven. Je zou bijna zeggen: een gemiste kans van Astrid (-:
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jij kent haar wel Mirjam:)

      Dat van die spreuk wist ik niet. Maar het past wel bij Pippi.

      Mooie reactie Mirjam, dankjewel.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Héérlijke herinneringen, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja Pippi Langkous dat was zo leuk voor oud en jong!


    Lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Hilly,
    da hast du etwas schönes eingestellt. Ja wer kennt
    das kleine Mädchen nicht. Selbst als Erwachsene habe
    ich die Filme gerne angeschaut, eine soglose Zeit.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Liebe Karin.

      Es ist und bleibt schön, dass Mädchen Pippi.

      Liebe grüße zu dir,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Ja, wie kent Pippi niet. Ik ben Scandinavie fan dus ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Hilly,

    jaaa... heerlijk!
    Pippie langkous.
    Ik was vroeger echt helemaalgek van haar. 💚
    Heerlijke gekke meid en zo leuk gespeeld!!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de naam ken ik wel
    maar eigenlijk herinner ik me er weinig van

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja dit ken ik en heb elke serie vroeger veel gezien. Vond het altijd zo een stoer meisje. Zelfs de herhalingen die eens kwamen bekeek ik. Top logje van je Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor jouw fijne reactie Tine.

      Verwijderen
    2. Wil je ook even bedanken voor je vrijdag groet en ik wens je fijn weekend en kusje ook voor jou uit mooie herfst natuur.

      Verwijderen
  11. Wat is pippi toch leuk! Ik was als kind dol op de serie en de boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat stom, mij reactie is er niet.
    Nou die Pipi heeft veel plezier gegeven, aan mijn jonge zusje en mijn kinderen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je reactie is er wel Hans.

      Ja Pippi heeft voor velen wat betekend.


      Dankjewel.

      Verwijderen
  13. Beautiful Pippi images, such a smile, soothing.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I have heard of her, but have never seen the show. I think I would enjoy it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Tammie,

      I am sure you will like Pippi.

      I have always enjoyed it myself :)

      Greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Maravillosos recuerdos de mi infancia, gracias por compartir. Saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een echte heldin in al haar onbevangen moed. Oneindig vaak herhaald, maar ook oneindig waardevol. Blijven kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pippi kennen wij van. Ik vond altijd leuk om te zien. Deze serie blijft altijd leuk om te kijken. Leuke verhaal heb je geschreven. Fijne dag. Groetjes,Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jacqueline & Ferry,

      Wat leuk dat jullie hier kwamen lezen.

      Ja Pippi blijft leuk.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  18. @ Vandaag een update op mijn logje.
    Ga weer proberen je regelmatig te bezoeken, mis gewoon de gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen Hilly!

    Ik dacht... even kijken of je er nog bent.
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag marlou,

      Ik ben er nog, was op mijn gedichtensite:)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  20. Pippi blijft leuk, voor groot en klein!

    BeantwoordenVerwijderen