zondag 28 februari 2021

STOKPAARDJE


Foto: Johan van Dijk

Als je een fietstochtje maakt, kom je al gauw langs een wei met paarden.

Het zijn prachtige dieren, edele dieren.


Foto: H Tolboom


Een paard heeft benen, geen poten:)

Een paard heeft een hoofd, geen kop:)


Foto: H Tolboom


Volgens mij komt er nog wel heel wat bij kijken om een paard te houden.

Je moet sowieso een wei hebben en een stal.


Foto: H Tolboom

Een paard heeft ook veel verzorging nodig.

Maar heb je een match met een paard dan heb je een echte vriend.

En een echte vriend daar heb je veel voor over.


Foto: H tolboom


Er zijn veel paardenrassen, enkele zijn:

Het Friese paard

De Arabier

De Mustang

De gevlekte Appaloosa

Zelf vind ik het Friese paard een parel onder de paarden.


Foto: Johan van Dijk

Vroeger wilde ik wel graag paardrijden, maar het zat er niet in, te kostbaar.


Als ik langs een wei kom stop ik vaak om de paarden te aaien.

Ik ben helemaal blij als ik ergens een stal zie en ik mag de paarden daar bewonderen.




ELEGANTIE (haiku)

statig volbloedras
Arabisch temperament
rent vol souplesse

© Hilly Nicolay


57 opmerkingen:

  1. Horses are beautiful animals.
    And yes, if one makes a friend with a horse it can be a meaningful relationship. Lovely post honoring them Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are beautiful animals, it makes me happy when I see them.

      Thank you Tammie, stay healthy.

      Verwijderen
  2. ja het zijn schitterende dieren , ik zie ze gelukkig vaak als ik op wandel ben
    je hebt aan hen hier een mooie ode gebracht in woord en beeld

    ja mooi gedicht en prent hé , ben echt blij met het boekje :0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Karel, het is altijd genieten als je deze mooie dieren ziet.

      Ja, je hebt een prachtig boekje in je bezit!

      Verwijderen
  3. prachtige edele dieren zijn hét, ik vind ze ook mooi, maar een beetje té groot om mee te knuffelen :-)
    maar ik kan er ook altijd van genieten, die friezen zijn écht heel erg mooi hé
    geniet blog hilly
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knuffelen wordt moeilijk Dien, aaien kan.

      Knuffelen doe ik met Milly en jij met je lieve honden:)

      Dankjewel Dien en blijf gezond.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  4. Echt geweldig deze paarden om te zien. Ik heb heel vroeger ook op paard gereden. Dan hele grote paard. Het was behoorlijk omhoog te klimmen. Deze paarden is zeker prachtig om te zien. Friese paarden vind ik de mooiste. Mooie foto's gemaakt, Hilly.
    Als ik paarden ziet dan ga ik naar toe. Bij ons achter weiland hadden toen ook paarden. Ook veulen erbij. Ben ik toen ook toe gegaan om te aaien. Er kwamen heleboel paarden naar me toe. Zo schattig. Ferry is beetje bang van. Ik niet. Als je bang bent dan voelen paarden. ER waren allemaal zwarte paarden. Ik mist het wel. Het is allang niet meer. Echt genieten hé!!!! Fijne week gewenst.
    Groetjes J&F.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jacqueline, leuk om te lezen dat je ook zo van paarden houdt.
      Veulens zijn ook zo leuk, dat zien we over een poosje weer.

      Geniet van de week samen met Ferry.

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Kwam even voorbij om je een groet te komen brengen en je te bedanken voor je reactie op een gedicht. Heel erg mooie fotografie en haiku daarbij. En heb vroeger wel pony gereden maar niet op zo een hoge paard hoor. En ze zijn ook best lief en schattig maar wel hoog om te vallen. Als je bij mij paardengehinnik eens zal lezen dan ontvang je vast een lach erbij en er onder staat een mooi filmpje van mij.
    Groetjes en tot een andermaal.xxx Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Tine dat je kwam lezen en kijken hier.

      Ik zal eens komen lezen en het filmpje bekijken, leuk.

      Geniet van het heerlijke weer en tot gauw weer,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Heb daar ook even reactie gezet en dank tevens voor je bezoek.

      Verwijderen
  6. Mooi Hilly,

    ik ben ook gek op paarden, maar heb er wel ontzag voor: ze zijn zo groot!
    Heb ooit eens een paar rijlessen gehad, maar het was me toch te kostbaar...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marlou,

      Jammer he dat het zo duur was en is het paardrijden.


      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Absolutely stunning Horses, and those were horses running free, beautiful Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Horses are most beautiful when they have a companion with them.
      They prefer not to be alone.

      Thank you Bob.

      Greeting,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Paarden zijn zulke intelligente, prachtige dieren. Vroeger heb ik paardgereden. Eenmaal in de veertien dagen, bij een boer. Mijn dochter zat op ponyrijden. Ik vond het net zo leuk als zij (-:
    Ik houd ook van Zeeuwse en Belgische knollen.
    Mooie foto's op je blog en je haiku maakt het af. Souplesse...ik zie het voor me.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam,

      Wat leuk dat je kon paardrijden vroeger.
      Er zijn veel verschillende rassen.

      Van Friese paarden word ik ontroerd als ik ze zie.

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Mooie foto's Hilly. Ik stop ook altijd wel even onderweg. Voor ezels ook.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Willy.

      Ezels zijn ook leuk, maar die zie je hier wat minder.

      Groetjes en dankjewel,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Zelfs je titel is goed gekozen, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag lies,

      Dankjewel, de titel past wel he...

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  11. Zeker een paard is en blijft een edel dier.
    Kom ze ook nog wel tegen en als je blijft staan komen ze graag op je af.
    Nieuwsgierig, maar of ze je ook herkennen. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn zeker nieuwsgierig en daarom komen ze bij je.
      Dat is dan weer heel leuk.

      Dankjewel voor het willen draaien van mijn verzoekje.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Liebe Hilly,
    wundervolle Aufnahmen von den edlen Tieren
    den Pferden. Ich liebe sie auch, egal welche
    Rasse es ist. Schauen sie mich mit ihren Augen
    an, läuft ein Schauer über meinen Rücken.
    Sei liebe gegrüßt in Deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Karin.

      In der Tat haben sie auch so schöne Augen.
      Sehr schöne Tiere!

      Liebe grüße dich und bleib gesund.

      Verwijderen
  13. Paarden zijn inderdaad prachtige dieren! Dat vind ik ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een zijn dit een mooie paarden mooie foto
    en ook je Haiku mooi geschreven

    Warme groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig dat paarde hoofd mooie foto, en de Haiku was ook, schitterend!


    liefs elise

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Precioso reportaje ecuestre, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena Hilly, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nice that you came to read.
      Thank you for the nice response.

      Greetings from here,
      Hilly

      Verwijderen
  17. Pferde sind einfach wundervolle wie wunderschöne Tiere! So schöne Bilder! Alles Liebe
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Elisabeth.

      Ja, Pferde sind großartige Tiere.

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  18. A beautiful selection of images and a very nice Haiku.
    Horses are wonderful creature.

    Take care, my good wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jan.

      Nice that you came to read.

      Stay healthy and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  19. Paarden zijn geweldige prachtige dieren! Zulke mooie foto's en de daarbij horende haiku spreken mij ook aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige mooie paarden en je mooie haiku daarbij dank je wel


    warme groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Hilly.

    Mooie foto's van de Paarden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Patricia,

      Dankjewel, paarden zijn altijd mooi.

      Groetjes van Hilly

      Verwijderen
  22. ja deze edele viervoeters zie ik ook graag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karel,

      Leuk dat je kwam lezen hier.

      Binnenkort weer een nieuw logje.

      Groetjes.

      Verwijderen
  23. Horses are my fav animals...nice clicks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nice to read that the horses are your favorite animals.
      They are beautiful animals.

      Thank you and greetings.

      Verwijderen
  24. paarden : mijn lievelingsdier. leuke info, prachtige haiku

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtige edele dieren zijn hét, ik vind ze ook mooi, maar een beetje té groot om mee te knuffelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen