zaterdag 21 augustus 2021

Liefde voor de zee.

Wat een heerlijke dag kun je beleven aan de zee.
Ik was in Castricum aan Zee.



Er werd veel aan sport gedaan op het strand.
Lekker met de bal gooien of hardlopen.
Ook waren er veel kitsurfers, je kon er les krijgen.
Eenvoudig is het niet, zag ik wel.




 











Het strand was heel schoon en dat willen ze graag zo houden.














Ik vond er prachtige schelpen

Scheermessen  en andere mooie exemplaren.

























Ik ga er nog iets leuks van maken.

Na een hele lange wandeling is het heerlijk om even te rusten bij de duinen.

Het ruisen van de zee is zo'n heerlijk geluid.


De meeuwen zaten gezellig bij elkaar, 
Wat veraf, maar toch maar een foto van gemaakt.
Ze horen bij de zee.













Al hadden we zelf koffie bij ons, een vers kopje in een strandtent is toch ook lekker en gezellig.

Aan het einde van de dag schreef ik nog een boodschap op het strand.

Ik woon niet dicht bij zee, zo'n dagje zee en strand is puur geluk!


47 opmerkingen:

  1. Glad you could have this lovely time at the beach!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Yes, it is beautiful.

      Thank you and greetings from the Netherlands:)

      Verwijderen
  3. Heerlijk een dagje naar zee
    een strandwandeling, even uitwaaien
    k had nog nooit van deze gemeente gehoord
    mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Castricum ligt in Noord-Holland.
      Het is er vaak niet zo druk, daarom zijn we daar geweest.
      Makkelijk parkeren.
      Leuke strandtenten zijn er, ik vind het er aangenaam.

      Groeten en dankjewel.

      Verwijderen
  4. Hoi Hilly.

    Wat heerlijk dat je daar geweest bent.
    Zo lekker de geur het ruisen van de zee horen.
    Scheermesjes heb ik vroeger, lang gelden ook heel vaak gezocht.
    Katwijk aan zee en Zandvoort.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Patricia,

      Jij vind het ook mooi aan zee zo lees ik.

      Ik ga glazen potten bekleden met de scheermessen, worden dan windlichten.

      Groetjes en dankjewel,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Liebe Hilly,
    ohhh, danke für die wunderschönen Fotos vom Meer. Ja, die Luft ist dort so herrlich und das Rauschen beruhigend und ich liebe den Blick bis zur Horizontlinie und weit darüber hinaus.
    Alles Liebe
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schön, dass es dir auch so geht.

      Das Meer ist wirklich bewundernswert.

      Süße Grüße für dich von mir,
      Hilly

      Verwijderen
  6. ha die Hilly
    ja de zee trekt mij ook een paar maal per jaar naar zich toe
    een echte strandwandeling maak ik dan niet , om bij het mooie Castricum te blijven , ik wandel dan van station Castricum door de duinen naar Egmond aan Zee , neem een paar km strand mee , en dan met de bus naar station Alkmaar
    maar zo jij het schrijft het is genieten alle keren weer
    heb het bord met de tekst gedraag je als dier ff van je gelend hoor :)

    ik weet niet wat de dichter bedoelde , vind het een wat zwaar gedicht , liefdesverdriet las ik al eens , kan best zijn hoor

    koers groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karel,

      Dat waren wij eerst ook van plan om naar Egmond aan Zee toe te wandelen. Maar toch niet gedaan.

      Ik weet het ook niet zeker van het gedicht, maar dacht het erin te lezen.

      Groeten,
      Hilly

      Verwijderen
    2. mogge Hilly
      doen waar je zin in hebt is altijd goed
      ja het gebied waar ik wandelde is zeker prachtig , en jij kent het dus goed
      fijn weekend groet

      Verwijderen
  7. Klikte bij karel op je naam en kwam hier uit.
    Ja heerlijk uitwaaien en hoofd leeg maken in de wind.
    Niet echt zomers nu maar er zijn altijd wel dagen dat het toch de moeite waard is
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, leuk dat je kwam lezen op mijn blog.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Herinneringen komen gelijk boven, Castricum aan Zee daar kwam ik als kind regelmatig.
    Kan ook niet anders als je er vlakbij ben geboren.
    Zo te zien een heerlijk zonnige dag om te genieten van zee en zand. Hans

    Een opwindmuis daar maak je Milly wel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat er herinneringen boven komen.
      Het is er mooi.

      Ja die Milly wordt verwend hier:)

      Verwijderen
  9. It is so lovely to spend time by the sea ...
    Lovely photographs.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love the sea.
      The peace, the rustling of the wind and the water, wonderful.

      Thanks and greetings from here,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijke fotoserie! Ik mis het strand nu ik er niet meer in de buurt woon. Het bord is geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Liesbeth.

      Ik kan me voorstellen dat je het strand mist.

      Verwijderen
  11. Ha Hilly,

    wat een fijne foto's!
    Ik ben gek op de zee...

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n rustig/liefdevol logje, Hilly.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It looks like you had a very nice time at the sea. Treasures and beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes it was a beautiful day Tammie.

      All the best for you,
      Hilly

      Verwijderen
  14. Hej Hilly,
    Fijn zo'n dag aan zee. Het is altijd leuk om schelpen te zoeken en het zijn mooie souvenirs. Mooie foto's!
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Willy,

      Het was zeker een mooie dag, dankjewel.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Beautiful living at the sea, I also living near the sea, but, there is no sand, you are lucky.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo lieve Hilly, hier ben ik nog nooit geweest en je had ook mooie strandgeschenken gevonden. Ben benieuwd wat jij ervan gaat maken. Mooie fotografie heb je gepost. LG, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Tine,

      Wat fijn dat je hier komt lezen en kijken.

      Ik ga van de scheermessen windlichten maken en van de andere schelpen iets met een scheepstouw.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  17. ha die Hilly
    ja best een mooi gedicht , snap enkel niet waarom het woordje "onzalige "is gebruikt :)
    zeker een mooie prent hé
    geniet het leven , het duurt maar even
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karel,

      Nee ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom dat woord gebruikt wordt.

      Ja dat je genieten moet is zeker waar!
      Gaan we zoveel mogelijk doen.

      Groet en fijne week.

      Verwijderen
  18. Liebe Hilly,
    traumhaft schöne Stunden hast Du erleben können.
    Die frische Brise des Meeres, das Flüstern der Wellen
    und die Möwen haben Dein Leben in Minuten bereichert.
    Schöne Aufnahmen hast Du eingestellt.
    Liebe Grüße von mir zu Dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Es war ein wunderbarer Tag.
      Die Sehnsucht nach dem Meer bleibt.

      Liebe Grüße und ein schönes Wochenende,
      Hilly

      Verwijderen
  19. Wat een heerlijk en rustgevend uitje lijkt me dat. Wat fijn ook dat het niet zo druk was. Dan lijkt het strand mij ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk.
      Bij de strandtenten is het wat drukker, maar het is daar nog genoeg stilte te vinden gelukkig.

      Dankjewel Nicole.

      Verwijderen
  20. waw; mooie foto's en tekst. ik ben verliefd op de zee (zoiets) heb net daarom ook veel poëzie geschreven erover

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Great feeling to be on the sea shores!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi! I really liked your blog, and your post! I liked this beach, quite beautiful! I'm already following you to help you, and I'll accompany you too! See you next time, kisses and hugs, bye!

    My blog, in case you wanted to visit me and help me! His link here!: https://unigeoland.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. It looks like you had a wonderful time doing all the things one can do at the beach.

    BeantwoordenVerwijderen