dinsdag 18 oktober 2022

 

En nu zitten we midden in de herfst.

Vaak is het nu ’s morgens mistig.



                                          Foto: Jan Nicolay























De bomen hebben prachtige kleuren.

De aarde heeft een sprei van bladeren.

                                                     Foto: Hilly
























In het bos treffen we alle soorten paddenstoelen.

Zakken vol kastanjes kun je vinden.








                                                 Foto: Hilly























Op mijn picknicktafel en bij de voordeur liggen prachtige kalebassen.


                                                                             Foto: Hilly


















En niet te vergeten de vernuftige haakwerkjes van de spinnen in deze tijd.

                                                                        Foto: H Tolboom
















De trekvogels kunnen me zo bekoren, gakkende ganzen, de laatste spreeuwen.


                                                                  Foto: H Tolboom

















Het is nu zo fijn om een wandeling te maken of om even op het bankje te soezen in de middagzon.


                                                                              Foto: Hilly


















“s Avonds de waxinelichtjes aansteken en onder een dekentje kruipen op de bank en de poes op schoot is een gelukje.

                                                             Foto: Jan Nicolay














De herfst heeft iets mysterieus en maakt dat ik wat meer nadenk over de dingen…


                                                              Foto merel: H Tolboom
















Uitvogelen
 
hoe ervaar ik nu dat stille
in het kwetsbare brons
 
het druppelt melancholie
laat zich als een glasbel
 
in wat woorden pakken
spat uiteen op schriele takken
 
het gezwam rond stammen
en op het oude bankje
 
ontnemen me voor even
mijn mengelmoes van zorgen
 
ik weet me te herpakken
want ik zie hoe de vogel
 
op de bodem voedsel zoekt
voor de dag van morgen
 
© Hilly Nicolay
14 november 2016
 

Fijne herfst!

Foto: Jan Nicolay




 

41 opmerkingen:

  1. Hoi Hilly.

    Wat mooi is dit.
    De spin is echt fantastische.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie mijmeringen en foto's
    De herfst is zo gezellig en gevuld met warme kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toch niet meer dan een handvol meenemen...wat voor de dieren laten liggen die hebben dat hard nodig.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er liggen zoveel kastanjes, daar mag je er wel wat van meenemen:)

      Verwijderen
  4. Bellas fotos me dio ganas de las calabaza y me gusto el gato. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie log over de herfst, woorden, beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Hilly,
    Heel mooi verwoord door iemand die goed waarneemt!
    De natuur is altijd mooi—voor diegenen die oog voor detail heeft...
    Geniet van de knusse tijd binnenshuis.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Happy Autumn Wishes to you too.
    I do like this season and the wonderful colours that nature brings.
    Lovely photographs you've shared, and the gourds are beautiful.

    Enjoy the weekend.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the nice response.

      All the best and autumn greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Ja hilly, herfst is een manier om dingen los te laten samen met de blaadjes van de bomen, ik heb van de week.kastanjes gekregen van n vriendin die n boom heeft in t bos laat ik ze voor de dieren je ziet mensen.met tassen vol .... dat vind ik niet kloppen, mooi hé al die kleuren, ik hou er van.... hoop dat je zorgen gauw voorbij zijn, als ik.iets voor je kan doen ?.... ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie reactie Dien.

      Hier verder op staat een kastanjeboom, ze liggen allemaal op het fietspad. Daar kun je er wel wat van meenemen.
      Bij de buren hebben ze een hele grote beukenboom met wel heel veel nootjes eraan.

      Ik voer de vogeltjes alweer. De vergaderingen van de mussen beginnen ook weer in de liguster.

      Ik stuur jou binnenkort een berichtje lieve Dien.

      Verwijderen
  9. Beautiful images Hilly, I love the last Fly Agaric..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Was für schöne herbstliche Momente in Gedanken und Fotos, danke dir ganz lieb dafür bin verzaubert...
    Wünsche dir eine sonnige und herrliche Herbstzeit, Karin Lissi 🍂🍁🌞

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Vielen Dank für Ihre nette Antwort.

      Auch ich wünsche Ihnen einen unvergesslichen Herbst!
      Hilly

      Verwijderen
  11. Prachtige overdenking(en) Hilly, ze horen misschien ook wel bij de herfst, ik weet het niet... wat laat je los, wat neem je mee? Ik neem deze in ieder geval mee de week in... dank je wel en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne reactie Helena, dankjewel!

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Hoe mooi je herfst in beeld en woord deelt, Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je gedicht geeft me nieuwe moed voor de dag van morgen. Gewoon één dag tegelijk leven. Ik hou van de herfst. Het is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de herfst echt een lust voor het oog! En deze foto's bewijzen maar weer eens hoe prachtig de herfst kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LOVELY pictures of your Autumn...the first picture is just magical!
    Have a great week now, take care.
    Titti

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook enkele jaren later blijft je poëzie beklijvend, Hilly. De foto's zijn ook zo mooi.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend mooie blog gedaan. Leuk om te zijn. Herfst is zeker heel goed te zien bij jou. Kakende ganzen in lucht zien vliegen is echt schitterend foto heb je van gemaakt. Poes ziet lief eruit. Foto met merel heb je mooi gezegd. Prachtig al die gedichten Hilly. Ik wens jou fijne weekend. Gr, J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dankjewel voor deze lieve reactie.

    Lieve groetjes voor jullie van mij.

    BeantwoordenVerwijderen