zaterdag 5 september 2020

Beetje geluk vinden en delen.



 Tussen de wilde bloemen vond ik een klavertje vier.
Omdat een echt klavertje vier zeldzaam is, kan het ook zijn dat het klaverzuring is.
Dit lijkt op klavertje vier.

Klavertje vier heeft een betekenis, het staat voor: hoop, vertrouwen, liefde en geluk.
Er zijn ook mensen die zeggen dat het klavertje vier staat voor: aarde, lucht, water en vuur.
Dat wat een mens nodig heeft om in harmonie te zijn.

Ik laat het klavertje vier drogen en zodra het kan maak ik het in een frame van plexiglas.





39 opmerkingen:

  1. Ein selbstgepflücktes Glücks Kleeblatt ist ein besonderes Geschenk, es wird dir sicher viel Freude und Glück bringen.
    Montagsgruss von Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka,

      Ich möchte dieses Glück mit Ihnen teilen.

      Liebe Grüße und schöne Woche,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Ja, veel mensen zijn dan ook erg verukt als ze een klavertje 4 vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Hilly,

    deze blog van jou had ik nog niet ontdekt...
    Leuk...
    Ik ga je hier volgen...

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mijn blog gaat volgen Marlou.
      Ik hoop dat je het leuk gaat vinden hier.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Groetjes en heb het goed vandaag!

      Verwijderen
  4. Hallo Hilly, Dit is inderdaad niet het echte klavertje vier, de echte is net iets fijner en volgens mij ook iets donkerder.
    Groet Kees. Trouwens leuk je nieuwe blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees,

      Dankjewel voor de reactie.

      Ik ga er vanuit dat dit klavertje ook geluk brengt:)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Het vinden van een klavertje vier is wel een beproeving voor je geduld.
    dus vind je hem, dan mag je jezelf gelukkig prijzen met een grote doses geduld. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo kan je het ook bekijken Hans.

      Dankjewel, ik ga luisteren.

      Hilly

      Verwijderen
  6. Oei..., 'k sta er niet bij, Hilly...!?
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je staat erbij Lies.
      Het is goed gekomen!

      Dankjewel en lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
    2. We hebben nu nog iets nodig, Hilly, een knopje om ons te abonneren.
      En weer dank bij voorbaat.
      Lie(f)s.

      Verwijderen
  7. Liebe Hilly,
    ein vierblättriges Kleeblatt zu erhaschen
    ist wirklich eine Seltenheit und ihm gehört
    eine besondere Ehre. Ich hatte leider noch nicht
    das Glück.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Jeder kann Glück gebrauchen.
      Ich glaube nicht, dass es vom vierblättrigen Kleeblatt abhängt.

      Jeden Tag fühle ich mich glücklich, wieder gesund zu sein.

      Ich teile auch mein Glück mit dir Liebe Karin.

      Ich finde Glück mit deinen schönen Blogs.

      Bleib gesund und Liebe grüße zu dir,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Das liebe Hilly hast du wunderbar geschrieben,
    es hat mich sehr berührt, danke.
    Ich teile mein Glück auch mit dir.
    Allerliebste Grüße von Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Glück, schön teilen zu können.

      Danke dir.

      Liebe grüßt und bleibt gesund.

      Verwijderen
  9. Oh wauw! Wat een bijzondere vondst. Ik heb ooit wel eens tevergeefs heel erg zitten zoeken naar zo'n klavertje vier met vier blaadjes. Wat leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is heel bijzonder.

      Dankjewel voor je enthousiasme, aardig.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  10. aha een extra blog
    als kind hadden we in onze tuin meerdere klavertjes vier, k herinner me nog dat we met nichtjes in het gras lagen om ze te zoeken :-)
    veel plezier op je nieuwe blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat deed ik vroeger ook An.
      Dit klavertje vier vond ik zo maar tussen de wilde bloemen.

      Dankjewel voor je wens, ik hoop dat ik wat leuks van dit blog kan maken.

      Verwijderen
  11. Kwam ook even kijken. Een mooi begin voor het nieuwe blog die je hebt gemaakt. Zelf nog maar ene maal een klavertje gevonden en er ook over geschreven maar wens je ook veel plezier met dit blog en je staat in leeslijst dus ontvang ik de nieuwe vanzelf wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn Tine dat je me gaat volgen.

      Ik hoop met veel plezier.

      Groetjes.

      Verwijderen
    2. Wel anoniem dus jij ziet me dan in lijst staan want ik volg er zovele maar ook anoniem. Maar ik zie je nieuwe wel verschijnen in leeslijst. Kom je gelijk even zonnige dagen wensen.

      Verwijderen
    3. Helemaal goed Tine.

      Er komen mooie zonnige dagen aan.

      Ook jij mooie dagen Tine.

      Verwijderen
  12. Wat leuk, een nieuw blog erbij!
    En wat een fraai begin: met een klavertje vier, want daar houd ik het op (-: Dat zal een mooi gezicht zijn tussen glasplaatjes. Geniet ervan!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moot dat klavertje vier dat brengt geluk. eigen foto? mooi hoor!


    gr. elise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb een klavertje vier gevonden tussen het gras in onze tuin in Frankrijk in de Provence. Heel bijzonder, er stonden er meerderen. het is eigenlijk een genetische deling van de klaverplant. Maar hij blijft bijzonder. Het is maar zelden dat je er een vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O wat leuk dat jij er ook een hebt gevonden.
      Je vindt ze inderdaad zelden.

      Ik moet hem nog steeds in het plexiglas maken:(

      Vandaag doe ik het, echt:)

      Dankjewel Riekie.

      Verwijderen