woensdag 23 september 2020

Hoera het is herfst

Wat is er fijner dan in alle vroegte een lange wandeling te maken in het bos…

Je komt van alles tegen.

Ik zag veel witte boomzwammen, ze groeien op levende bomen.












Maar, ook op dode stammen.

 











De rode paddenstoel, de vliegenzwam vond ik verscholen achter een boom.

 

In het bos zijn twee meertjes.

Op het gras/riet hadden de spinnen hun geweven kunstwerkjes achtergelaten.





 




Aan het eind van de wandeling kwam ik langs een huis waar een bijzonder leuk kunstwerk stond aan het begin van de oprit.

 


Elk seizoen staat er wat anders.

 


37 opmerkingen:

  1. Hier hebben we geen bos, dus ik loop of door de polders of langs het water. En langs het water is het mooiste wat er is :) Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk zie je zowiezo veel als je er op uit gaat:)
      Het bos is voor mij wat meer bereikbaar:)

      Dankjewel.

      Verwijderen
  2. Dag Hilly,

    wat een heerlijke wandeling!
    ja... ik heb mijn ommetje er ook al op zitten.
    Ik loop langs het water en daar zie je ook van alles.
    Maar nog geen paddestoelen.

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag marlou,

      Een wandeling langs het water kan ook heerlijk zijn.
      Het bos is dichterbij voor mij.
      De meeste paddestoelen moeten nog komen.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  3. De ochtendstond kan deze periode heel verrassend zijn.
    Ja, nu zien we de kabouters weer, hun huisjes staan er weer. Hans

    @ het originele bouwplan was erg mooi, maar is duidelijk niet door gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kabouters en herfst en een mooie ochtenstond het hoort een beetje bijelkaar.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  4. Liebe Hilly,
    Pilze finde ich auch immer sehr schön und faszinierend, bei uns im Garten wachsen auch recht viele jetzt im Herbst.

    Ich wünsche Dir ein wundervolles Wochenende.

    Viele liebe Grüße
    Wolfgang

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wolfgang,

      Du hast so einen schönen Garten!
      Wird auch im Herbst schön sein.

      Danke für die Antwort.

      Schönes Wochenende und viele Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Ik val als een blok voor dat kunstwerk met die kabouter. Echt prachtig! Ik houd ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk he...die mensen zijn heel creatief.
      Ze hebben ook geweldig leuke vogelhuisjes.
      Volgende keer maak ik daar een foto van:)

      Verwijderen
  6. Zelfs in de polder vind je paddenstoelen! Ik geloof nog steeds dat daar kaboutertjes in wonen omdat ik dat gewoon een leuk idee vind (-:
    Hier geen bos maar ik mis het eerlijk gezegd ook niet.
    Lieve herfstgroet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heerlijk een beetje sprookjesachtig Mirjam.

      Ik ben wel blij met het bos, maar houd ook van wijds en water:)

      Lieve herfstgroetjes terug,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Ja, Liebes, ein Waldspaziergang am Morgen ist wunderschön. Du hast so stimmungsvolle Bilder mitgebracht.
    Danke für deine lieben Worte und ein schönes Wochenende
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Hallo Elisabeth,

      Vielen Dank für die nette Antwort.

      Ich bin froh, dass du da warst.

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  8. I love Mushrooms, they are one of a special, thanks Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The mushrooms are part of autumn.
      I think there are more to come.

      Thank you Bob.

      Verwijderen
  9. Huhu liebe Hilly,
    ja, der Wald hält so einige Überraschungen an
    der Pilzwert bereit. Ich sehe es auch bei meinen
    wöchentlichen Spaziergängen mit dem Hundekind
    Ella. Nur sammeln tue ich sie nich, habe keine
    Ahnung davon.
    Ganz liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, der Wald hat seine Überraschungen.
      Es ist schön dort zu sein.
      Schön, dass Sie Ella mitnehmen können.

      Ein schönes Wochenende. Liebe Grüße,

      Verwijderen
  10. Heel fijne post. Precies waar ik ook van hou, wandelen, spinnenwebjes enzo. Ik geniet van de zomer maar de herfst heeft iets over zich, dat ik nog mooier vind dan de zomer. Kan ook beter tegen deze temperatuur. Jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze temperatuur vind ik zeer aangenaam, net als jij.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  11. een herfstboswandeling is zalig
    de herfst met z'n mooie warme kleuren
    goh en jij zag al de rode paddenstoel, die zie ik zelden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet wel heel goed opletten om de rode paddestoelen te zien.
      Er komen er vast nog meer.

      Ik hoop deze week weer een wandeling te maken in het bos.

      Dankjewel An.

      Verwijderen
  12. Och dat is mooi Hilly,
    genieten hé, vooral van het kleine,
    vandaag zag ik mijn eerste rood met witte stippen :-)
    whaahhaha, de herfst komt hier nog niet op gang, en ik maar moeilijk, maar ik heb een beginnetje gemaakt :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je me hier op komt zoeken.

      De herfst is zo'n mooi seizoen.

      x Hilly

      Verwijderen
  13. Leuke afwisselende blogspot Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fantastisch ik kan mijn geluk niet op die mooie herfst paddestoelen
    zwammen op de bomen dank je Hilly voor al dat moois


    Elise lieve gr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen dank, leuk dat jij ook mee kunt genieten Elise.

      lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Een mooi overzicht van deze bijzondere tijd in the natuur. Er verandert zoveel in korte tijd... 🍂

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja het is heerlijk in het herfstbos en al die lieve diertjes en
    boomzwammen en rode paddestoelen prachtig gewoon zo anders dan in de lente. maar op een andere manier mooi

    lieve groejes,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke seizoen heeft wat Elise, vind ik ook.

      Dankjewel.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen