maandag 14 september 2020

Nog een gelukkie...


Dat het Nederlandse klimaat goed is voor de appelteelt is wel duidelijk.
Ik kreeg afgelopen week weer een schaal prachtige appels.
Zo’n rijke oogst, daar word ik positief van.

Een appel is een gezonde vrucht.
“An apple a day keeps the doctor away ” werd vroeger al vaak gezegd. 

Op school werd ons al verteld: “Snoep verstandig, eet een appel!”
Daar was ik het toen niet altijd mee eens, ik vond snoep lekkerder😊
Nu denk ik daar anders over.

Een appeltje kun je eten als verfrissend dorstlessertje.
Maar, je kunt er ook heerlijke gerechten meemaken, natuurlijk appelmoes.
Ik maakte er een heerlijk toetje van, met weinig ingrediënten.


26 opmerkingen:

  1. Ja de appeltjes zijn er weer in overvloed en waar we ook rijden in polderland staan er vele te koop op zo een mooi bekleed tafeltje met daarbij ook lekkere zelfgemaakte sappen. En appelmoes wordt hier ook veel gegeten en zeker door mijn manneke. Zijn broer werkt op zo een fruitveiling en ja dan weet je het wel. Altijd wel wat hier gebracht. En een overheerlijke appeltaart gaat wel ook wel in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Hilly,

    heerlijk!
    Wat een fijne appeltjes.
    Ik had dit jaar ook een aardige oogst.
    En lekker dat ze zijn!

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fruit is sowieso enorm lekker. Appels, peren, banaan, het maakt me niet uit.
    Ik was je even kwijt, maar heb je feed geupdate :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als ze maar niet te zuur zijn want daar kan mijn maag niet tegen
    eigenlijk eet ik meer groenten dan fruit, al ziet fruit er lekkerder uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar An, groente is ook gezond.
      Ik maak vaak smoothies, die kun je ook van groente maken of gecombineerd.

      Ik heb in de pluktuin Rabarber/aardbeienjam gekocht.
      Heerlijk op een boterham, een gebakje voor mij:)

      Verwijderen
  5. Ja, liebe Hilly, ich stimme mit dir überein,
    Äpfel sind gesund, esse schon seit langer Zeit
    täglich einen und trinke morgens einen schwarzen Tee
    mit frischer Zitrone, sowie einen Ingwer Tee aus
    der Apotheke mit einem Schuß frischen ausgepressten
    Ingwer, seit dem habe ich keine Erkältung mehr...
    Wir hatten ja an unseren kleinen Apfelbäumchen auch
    viele Äpfel und mein Mann kochte davon Apfelbrei,
    das langt für mich für ein Jahr...
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Sehr gut, dass Sie sich so um Ihre Gesundheit kümmern.
      Ich auch.

      Sie können auch köstliche Desserts aus Äpfeln machen.

      Und wie dein Mann, der Apfelmus macht.

      Liebe Karin, schön, dass du gekommen bist, um zu lesen.

      Bleib gesund und liebe Grüße.

      Verwijderen
  6. Lekker zeg! En nog gezond ook. Ik eet dagelijks om 15 uur een appeltje. Die snijd ik in stukjes en eet ik met een vorkje. Dat heb ik ooit geleerd van één van mijn kraamhulpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicole.

      Volgens mij leert iedereen wel wat van de kraamhulp:)

      Verwijderen
  7. Je appel ziet er rijp uit.
    Ik ben het eens met het adagium dat één appel per dag doktoren op afstand houdt.

    Groeten van mij in Indonesië.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk dat is luxe een mooie schaal met appels krijgen.
    Nou, appelmoes met stukjes, appeltaart laat maar komen. Hans

    @ ik heb een Hollandse doortrapper met een bagagerek op het voorwiel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, appeltaart met een dot slagroom.

      @ Ha ja, we moeten zelf nog doortrappen Hans:)

      Verwijderen
    2. Dan fiets ik de slagroom eraf. :)

      Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

      Verwijderen
    3. Ha ja, ik ook op mijn bakfiets en op de hometrainer:)

      Dankjewel.

      Verwijderen
  9. Dag Hilly,

    doe mij maar een lekker zoet appeltaartje!
    Mmmm...

    Shana Tova!
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marlou voor de mooie wens.
      Ook voor jou Shana Tova!

      Hilly

      Verwijderen
  10. Ik eet graag appels en zeker alles wat jij kan bereiden met hen: gebak, moes, sap, taart.. en zeker in de herfst, extra vitaminen voor ieder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heerlijke gerechten kun je met appels maken.

      Ze zijn zeker ook gezond.

      Verwijderen
  11. Ja heerlijk Hilly wat je er allemaal van kan maken


    Warme groet,
    Elise


    BeantwoordenVerwijderen